Scrieți corect românește

A fi sau a nu fi

Posted on: August 23, 2008

skizzoskillz.wordpress.com

Corect:

nu fi bleg e blogu lu skizzo

http://www.artaseductiei.ro/nu-fi-un-muppet

Corect:

nu fi un muppet

Imperativul negativ al verbului a fi la persoana a doua este (tu) nu fi.

2 Răspunsuri to "A fi sau a nu fi"

Tocmai am descoperit blogul tau fiindca a facut wordpress link automat cand ai mentionat un link de la mine, si imi place ceea ce faci aici, dar imi pare rau sa-ti spun ca in cazul asta ai zbarcit-o putin. E tocmai invers si pe dos de cum spui tu.

Poti scrie cu doi „i” la negativ numai cand spui „sa nu fii cumva” dar cand ai imperativ negativ folosesti un singur i. „Nu fi cumva!”

Deci „nu fi un muppet” este chiar corect. La fel ca si „nu fi bleg”.

Ai dreptate, mulțumesc pentru observație. Mă voi corecta și voi avea grijă să îmi însușesc regula. Nici eu nu le știu pe toate.🙂

Lasă un răspuns

  • Mihaela: cel mai bun exemplu: asociati cu: copil - copii- copiii. ( singular, plural, si articulat)
  • Petronela: pai asa, tot timpul cele facute fara voie, vor fi "voite". Limba romana e una cu sau fara voia noastra. Insaaaa, tot timpul e de invatat cate ceva....
  • adina: si cum folosim: "falosi-ti", "sunte-ti", "Inversa-ti"?????

Categorii

